På besök i Linkan

Idag hade Ellen en tid på röntgen i Linköping. Hon har en svullnad i armvecket och har haft det i nästan tre månader. Det kom efter en långdragen feberinfektion innan jul och har inte försvunnit efter det. Så efter en hel del provtagningar och vc-besök var vi idag på ultraljud. Vi blev inte mycket klokare efter det besöket heller, men jag försöker inte oroa mig mer. Vid vårt förra besök på US fick vi höra från en barnläkare att det verkade helt ofarligt och jag väljer att lita på det,

Jag hade lovat Ellen en fika på stan efter det. Sen att det ledde till shopping på hög nivå, det var inte lika planerat. Lager 157, Skopunkten, Club Xprs är mina favoriter och det går inte att INTE handla där. Ellen var mer intresserad av godis och leksaker, men jag lyckades styra av både sura bomber och slime och locka henne till klädinköp istället. Sen är ju problemet alltid att komma hem med påsar och lyckas prata bort det hela för småsyskonen. Vi insåg att den ekvationen är svårlöst, och fick slänga med något litet åt dem med. Alla nöjda och glada (tills de börjar undra varför Ellen har ett helt nytt set kläder imorgon). Det tänker vi inte på nu.

 
Väl hemma i Mjölby igen var planen att titta förbi tomten och spana in nästa steg i markarbetet, men mörkret började falla och det får bli morgondagens utflykt. 
 
Nu måste jag i säng för imorgon blir det extra tidigt för att förbereda nationellt prov med niorna.

Kommentera här: