Några rader om ingenting

Det är sovdags och veckans första dag är till ända. Ellen är lite småfebrig och har ont i halsen. Hon har haft otur på sistone, då hon förra veckan slog huvudet i ett element och fick tillbringa natten på US: Hon kvicknade dock till ganska snabbt men drog nu på sig en bacill. Hon sover hos mormor som ska passa henne i morgon. Guld värt - tack mamsen!
 
Husbygget rasslar vidare och de har snart förberett helt för husgrunden. Jag var där i fredags men kände mig mest i vägen och vågade inte stanna för att ta bilder. Det var mycket aktivitet på gång - spännande!
 
Vintern hänger i, men denna vecka ska det i alla fall bli plusgrader på dagarna. Snart smälter snön och för att skynda på det hela kastade jag mina vinterskor igår. Gött! Nu fryser jag rätt rejält men det får jag stå ut med några dagar. Kändes symboliskt och helt rätt att skynda på våren lite. Du ska inte tro det blir sommar...
 
 

Kommentera här: