Nu är han kommen!

Nu befinner vi oss på BB i Växjö. Vår son är 17 timmar gammal och jag känner sån lättnad. Allt gick så bra. Jag hade förvärkar i två nätter. Sammandragningar var 10:e minut som kändes så pass att jag knappt kunde sova alls. Farmor o farfar var på plats men inget hände. Vi anade dock att det snart var dags. De höll sig kvar till måndagkvällen då mormor tog vid. Kl 17 på måndagen kände jag att det tilltog och värkarna kom plötsligt tätare.17.30 satte vi oss i bilen mot Växjö. Och tur var det för då kom värkarna med 3 minuters mellanrum och var allmänt smärtsamma. Väl framme visade sig timingen vara perfekt. Efter 1 1/2 timma var han ute. Jag går inte in på detaljerna men kontentan är att så vidrig värk och känslan av att bajsa ut en vattenmelon känns idag helt ok. Här är belöningen:

Kommentarer:

1 Moster:

skriven

Välkommen till världen lilla plutt och stort grattis till hela familjen. Som vi har väntat. Kramar från Mjölby

2 Jenny W:

skriven

Bortsett från det där med vattenmelonen så lät ju allt himla perfekt! Tänkt vad härligt med tre barn och nu även en av det andra könet! Vilken rikedom.

Stort grattis och ta nu hand om dig och din familj.

3 Annika Stassais:

skriven

Än en gång stoooort grattis!!! Vilken vacker prins!!! Kram till er alla

4 Linda:

skriven

Vilken fin pojke:) Grattis igen! Skönt att allt gick bra! Kram från mig till er!!!

Kommentera här: