Välkommen helg!

Ännu en fredag är kommen då jag somnar i nattningen kl 20.30 och vaknar två timmar senare och känner mig lite snuvad på fredagkvällen. Men så härligt det är att slumra in med två små prinsessor bredvid sig och en sagobok över näsan. Och bara känna att helgen är kommen och inga måsten finns.
 
Det har varit en lite annorlunda dag. Jag och fyra arbetskamrater rullade ner till Helsingborg i morse för att besöka Internationella skolan där. Det var en träff för ämneslärare från flera internationella skolor i landet och det är guld värt att få träffa andra som jobbar med samma sak. Inte minst fr att dela tips med varandra hur man kan lösa situationer och vad man undervisar. Det där sistnämnda kommer lätt i skymundan eftersom allt runt det ska klaffa (grupper, nivåer, lokaler, tider, nya riktilinjer från Skolverket och Ib...) innan man kan ta tag i det man faktiskt trodde läraryrket gick ut på. Hur som helst, en inspirerande dag, och något som lyxigt som god mat på restaurang i över en timma utan att behöva rycka in som rastvakt.
 
Så nu är klockan 11 och jag har redan fått en två timmars nap. Jag brukar kunna somna om, så vi hoppas på det. Imorgon är planen yoga kl 8.30 om natten blir god och sen inget på agendan resten ev dagen. Ljuvligt!
 
Kram och godnatt!

Kommentera här: