Några rader innan sängen

Så satte jag mig äntligen ner för att skriva ett par rader, trots att timmen är sen och gårdagsnatten inte bjöd på alltför mycket sömn. Det har ju blivit så varmt och tjejerna vaknade i skift och hade lite olika önskemål som de ville ha uträttade. Det var över en vecka sen jag skrev och vad har då hänt sen sist? Kära mamsen var här på besök över Kristi Himmelfärdshelgen. Jättemysigt att ha henne här och få rå om varann.







Jobbet rullar på och jag ska väl inte säga att jag är alltför produktiv i nuläget, men jag är där och njuter av sällskapet av mina kollegor som lyssnar, undrar, delar med sig och kramar. Tack! Här är ett bevis på gulliga arbetskamrater.

En bukett med en av pappas favoritblommor fick jag av min kollega en morgon på jobbet. Tack! Och tack alla som är där och lyssnar, undrar, kramar och bara finns där.
Förgätmigej från min kollega Loraine. Hon hade snappat upp att där var
en av pappas favoritblommor och en morgon fick jag den här söta buketten
av henne. TACK!

Mycket tankar går förstås till pappa och saknaden. Man minns och ler och gråter. Ibland väller tårarna över och ibland är man mer sansad och inser att det var så här det blev. Det går upp och ner, men med barnen, vänner och familjen får man ta sig vidare. 

Slutligen några bilder på köket som sakta men säkert går framåt.




Kommentarer:

1 Maja:

skriven

Hej vilken fin blogg.det är skit varmt här

2 Maja:

skriven

ser ni på melodifestivalen? det gör vi. Allt förutom Sverige låter dåligt. KRAM

3 Linda:

skriven

Tack Maja för inlägget! Sverige är så fruktansvärt bäst! Jag såg inte alla bidragen. Hon gick vidare va?

Kommentera här: