Det här var ju jättekul!

Att blogga alltså - precis som jag hade anat! Äntligen sover båda barnen. Klockan är strax efter nio och jag sover nog själv förhoppningsvis inom en timma. Men innan dess - dagens händelser.

Så var köksrenoveringen igång. Snickarna kom kl 7 sharp i morse, och hade hunnit med att riva ut hela köksinredningen, samt förbereda för lite el och vatten när vi kom hem vid halv fyra. Imorn ska det rivas väggar. Good bye serveringslucka! Vísst är det rörigt med provisoriskt kök i tvättstugan i x antal veckor, men med frysen full med Findus färdigmat, en mikro och en fin målbild ska det nog funka. Idag blev det Pasta Bolognese (riktigt al dente) till middag. Imorgon är vi bjudna till Bea och Milo - tusen tack för det!

På fredag rullar tjejgänget till Mjölby med tåg till mormor, morfar o moster m familj. Ett efterlängtat besök. Markus åkte till Kina igår på jobb i en vecka. Det var inte lika efterlängtat, men så fick det bli. Veckan känns ändå ganska smärtfri med tanke på visiten till Mjölby.

I morse vaknade jag med tungt snorhuvud och knappt ingen röst. Dagen gick ok, då jag försökte undvika att prata och smet rätt tidigt från jobbet. Väl hemma hängde vi på gatan, vinkade hejdå till snickarna, snackade med grannarna, fick sällskap av Moa, åt lite godis i solskenet (mitt på blanka onsdagen! Jag vet - det var konstigt och helt fel.), skypade med pappa Markus, såg på Barbie och Askungen, åt smaskig Bolognese och till slut var båda i säng. Nu ett glas rosé och en knäcke. Jag var rätt nöjd med den kombinationen som jag hittade i gömmorna. Nu ska jag botanisera vidare och lista ut hur man lägger upp bilder från mobilen. Återkommer... Om inte - god natt!  

Kommentera här: