Uppdrag utfört

Som jag lovade i förra inlägget skulle jag rensa jordgubbslandet som första projekt i sommar. Jag är ju inte känd för att vara jättenoggrann i trädgården. Huvudsaken är att det är en snabb och effektiv manöver. Jag är rätt nöjd!



Annars har söndagen mest bjudit på en lugn dag med familjen. Spridda skurar, lite pyssel ute och inne, försök till försäljning av kyl, frys, micro, möbler, men ännu inga affärer gjorda. Min plan var också att komma ut på en joggingtur, men kvällen tog vid och istället öppnades en flaska Amarone. Varför vänta på et speciellt tillfälle?

Tre dagar kvar, sen börjar sommarlovet. I alla fall för tjejligan. Jag planerar att ta tåget hem till Mjölby till Majas födelsedag. Det skulle kunna bli en överraskning, men inte om hon läser detta förstås.

Ska ta och bjuda på två köksbilder:



Lite textil, lister och fog (eller vad det heter) är kvar att fixa till, men det behöver man inte stirra sig blind på.



Nu är det dags för sängen innan ny vecka börjar. Tre dagars planeringarbete utan elever. Då brukar man känna - så här borde det alltid vara. Nej, jag vet, lite trist i längden. Men just nu sitter det fint. Jag ser mest fram emot att komma hemåt Mjölbytrakten och få rå om mor och resten av de nära och kära.

Kram alla!



Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Jordgubbslandet ser jättefint ut. Pappa hade varit mycket stolt. Kul om ni kommer till Majas födelsedag. Ska försöka hålla det hemligt. Ses om en vecka. Kram syrran

2 Marianne:

skriven

Så otroligt fint ni har fått i köket! Nej, lite lister och sånt behöver man inte stirra sig blind på! Och jordgubbslandet är fint. Du behöver inte vara så himla flink i trädgården för du har nog den vackraste trädgård jag har sett!



Trist när det regnar så här mycket, då ser man er ju inte! Och trist för mig att ni åker med en gång. Men härligt för er!



Kram!

3 Linda A:

skriven

Va fint det blev i både jordgubbslandet och köket:) Ses snart! Kramar

4 Annika:

skriven

Åh vilket snyggt kök! Ser fram emot att se det in real life någon dag! Kram

Kommentera här: