Den långa väntan

 
Nu har vi just vinkat av Markus föräldrar som varit här i helgen. Trevligt besök och massor hjälp med matlagning och barnpassning. Jag satt mest i min nya favoritfåtölj och beskådade det hela. Jag tror jag snart kommer växa fast i den där stolen.
 
 
 
Åh vad jag längtar till den dag man kan böja sig ner och ta upp något, lyfta en treåring, vända sig i sängen eller inte ha sopskålen på magen. Sen att man kommer ha tre små liv att ta hand om är ett annat kapitel. Men ett efterlängtat kapitel. 
 
Jag har nu slutat jobba och väntan börjar på allvar. 1 vecka och 5 dagar kvar. Inatt hade jag mer förvärkar än vanligt och jag var nästan säker på att något skulle hända under dagen. Men icke. 
 
Mina sista dagar på jobbet blev extremt tuffa. En tragisk händelse inträffade i onsdags och torsdagen och fredagen spenderades med kris-team och samtal med föräldrar, lärare och elever. 
 
http://www.smp.se/nyheter/almhult/sorg-pa-skolan(3777586).gm

Kommentera här: