Sportlov hos mormor

I morse tog jag och tjejerna tåget till Mjölby och mormor. Resan gick bra. Vi hann få i oss ett paket bokstavskex, glass, festis och en påse bilar på två timmar. Bilpåsen tiggde Ellen till sig på x2000 då hon klagade över att hon mådde illa. Hon blir ju oftast åksjuk i bil men jag har alltid hoppats och trott att tåg var lugnare. Men hon var rejält blek mot slutet av resan. När hon bad om godis tänkte jag antingen gör det henne ännu mer spyfärdig eller så blir det bättre. Hon tryckte i sig halva påsen, sen var vi framme. Utan kräks. Puh!

Efter några timmars lek och mys med mormor kom vi ut och fick lite frisk luft. Mer snö här än i Älmhult kan jag rapportera.

Kommentarer:

1 Jessika:

skriven

Jag tror det är mer snö i Mjölby än vad vi har i Sälen. Idag har vi haft en härligt solig dag i backen. Hoppas även på sol imorgon. Längtar efter att träffas. Kram

Kommentera här: