Grattis alla Marior!

I kvällens avsnitt av Mia på Grötö är jag redo att hålla med min vän Jenny: det är ett jädra grönsaksplockande medan man ska låtsas prata avslappnad och förtroligt om ens uppväxt. Varken hon eller jag kan inte låta bli att se programmet. Idag tog det verkligen priset. Det var som att bara för att det är solsidangänget behöver det inte vara nåt innehåll i samtalen. Och hon Malin - hon sa ju ingenting! Lite besviken, men jag längtar redan till nästa onsdag.

Beredd att hålla med

0 Läs mer >>

Till nästa ledighet menar jag då. På jobbet väntar nu ganska hektiska veckor med skriftliga omdömen och individuella urvecklingsplaner. Måste ta tag i rättningshögen nu och inte sitta här och beklaga mig.

4 veckor kvar

Feb. 26, 2013

0 Läs mer >>

Så var vi tillbaka till Älmhult efter härligt sportlovsfirande hos familj och vänner i Östergötland. Imorn väntar vardagen med dagis och jobb. Hurra! Önskar jag menade det...

Hemma igen

https://cdn2.cdnme.se/3518219/7-3/pic_5129fcb7ddf2b33fdf378970.jpg" class="image">

Gårdagens meny

0 Läs mer >>

Tusen tack Anna-Karin och Markus för en storslagen kväll! Vi försöker dra ihop kusingänget nån hång om året och nu var det dags i Linköping. Det var röda mattan och galadiscoljus vid entrén, gormétmat och underhållande finurliga aktiviteter kvällen lång. Jag höll i till kl 2 och var riktigt stolt över det. Och chockad! Men det här gick inte att missa en minut av.

Kusinträff i Linköpin...

Feb. 23, 2013

0 Läs mer >>

Dagen har varit strålande. Det blev tåg till Lkpg och buss ut till Hjulsbro där en mysig träff med Jenny och Sara med småttingar väntade. Det var superhärligt att ses igen efter alldeles för lång tid. Den långa tiden var våra barn ett bevis på. Oj, vad stora de blivit! Det var väl som väntat inte helt lätt att prata till punkt då någon av de små alltid pockade på uppmärksamhet, men efter 5 timmar kändes det ändå som vi lyckats gå igenom allt från våra mäns sätt att prata i telefon till kommande semesterplaner.

Sen gick turen vidare mot resecentrum och byte mot Farmor och Farfar i Lambohov. Bussen var ju ett äventyr bara den!

Ett lyckat äventyr

0 Läs mer >>

Ja, imorgon tar jag och tjejerna tåget till Linköping. Där ska vi ta oss vidare med buss till Hjulsbro för att hälsa på Jenny, Ture och Ingrid. Det ska bli jättemysigt att ses och kul att kolla in deras hus som jag ännu inte sett. Sen åker vi mot Farmor och Farfar. Nu är det sovdags så vi har energi till detta äventyr.

Tack Essan för mysig fika idag!

Laddar för morgondage...

1 Läs mer >>

I morse tog jag och tjejerna tåget till Mjölby och mormor. Resan gick bra. Vi hann få i oss ett paket bokstavskex, glass, festis och en påse bilar på två timmar. Bilpåsen tiggde Ellen till sig på x2000 då hon klagade över att hon mådde illa. Hon blir ju oftast åksjuk i bil men jag har alltid hoppats och trott att tåg var lugnare. Men hon var rejält blek mot slutet av resan. När hon bad om godis tänkte jag antingen gör det henne ännu mer spyfärdig eller så blir det bättre. Hon tryckte i sig halva påsen, sen var vi framme. Utan kräks. Puh!

Efter några timmars lek och mys med mormor kom vi ut och fick lite frisk luft. Mer snö här än i Älmhult kan jag rapportera.

Sportlov hos mormor

3 Läs mer >>

Idag har vi hostat vidare, slängt en hel bil full med återvinning och Markus slog till på ett muffinsbak. Har aldrig sett honom baka men de senaste veckorna har han snöat in på hallonmuffins med olika resultat. Första försöket blev nån form av muffinugnskaka. Dagens fick mycket höga poäng.

Efter att tjejerna kom isäng har jag spenderat en stund att leta nya gardiner till uteplatsen. Vi landar mellan följande:

Jag kom strax på att storblommigt i vitt och grått har vi på väggarna i halva huset... Kanske blir lite blaffigt...

Imorn är planen sportlovsridning för Ellen och sen fixa pass till barnen.

Lugn söndag

3 Läs mer >>

Efter en välbehövlig, vänlig pik från Linda insåg jag att så svårt är det väl ändå inte att slänga in ett par rader o bilder. Det som har hänt de senaste månaderna är följande: julfirande som kom med snor, feber o hosta och har fortsatt i skift inom familjen fram till idag. Vi har firat Markus o Mormors födelsedagar och haft mysiga besök av familjerna från Östergötland. Min mage växer alldeles för snabbt. Jag är lika stor nu i v 24 som jag var i v 42 med Ellen. Hur ska detta sluta?!

Snön och vintern har jag varit less på sen eländet började. För att ha något att se fram emot bokade vi en resa till Egypten i påsk. Jag kommer då vara i v 31 och för alla er som tänker "bör man verkligen flyga till Afrika då?" är svaret nej men efter x antal samtal till resebyrån, försäkringsbolaget, barnmorskan och vaccincentrum slog vi till. Man måste vara en risktagare. Men visst, sen den dagen vi bokade har jag spenderat mest tid att oroa mig för magsmittor o för tidig födsel än att se fram emot All inclusive på lyxhotell.

Idag väntar barnteater på Aktivitetshuset o middag hos bekanta ikväll. Nu har vi mest en lugn morgon och njuter av ledig lördag och sportlov som väntar.