Tack för övertalningen kära kollegor

I morse vaknade jag med ganska segt huvud. (Nej det var inte pga för mycket rosévin.) Förkylningen har satt sig i bihålorna och rösten vill inte komma tillbaka. Jag skrev till jobbet och varnade att jag kommer in sent och går hem tidigt. Snabbt fick jag svar från flera kollegorna som sa: STANNA HEMMA! Och jag kände mig inte svårövertalad. De hörde hur jag lät igår och de har rätt. Så vi tog en lugn morgon (bortsett från att snickarna använde alla sina borrmaskiner samtidigt) och cyklade till dagis vid 9-tiden.

Nu sitter jag här och bloggar med honungste. Inte helt fel. Väskan är nästan packad inför helgen. Känns inget bra att hälsa på familjen med trist förkylning men nu får det bli så. Saknar dem!!! Tågresan kan bli intressant med småtjejerna, men vad är det värsta som kan hända? Dom får maginfluensa, Ellen kissar på sig eller blir åksjuk och spyr, signalfel utan ventilation och toaletter... Nej, nu får jag sluta.




Vårt gamla kök




En lite mer fridfull baksida

Kommentarer:

1 Marianne:

skriven

Vad skönt att du fick vila i dag! Ha det nu så bra hos föräldrarna!

Kommentera här: