En skön vab-dag

Igår när jag hämtade barnen på dagis märkte jag att de var rätt hängiga och mycket riktigt, när vi sen kollade tempen hade Ellen 38 grader. Så idag blev det vab med febrig Ellen och hostig Evelina. De har dock varit på gott humör. Skönt det, då natten var sådär och jag själv var lite småhängig efter gårdagen då jag hade dragit på mig nån typ av magbacill. Det blev lite fix i nya köket när Evelina sov och Ellen satt bänkad framför Barbie-filmer.

På kvällskvisten kom Markus hem från jobbet med ett köksbord och smörgåstårta. Något konstig kombination, men så har vi det ibland. Så det blev en smidig middag. Tjejerna var dock sådär sugna. Innan läggdags försökte Evelina förmedla något som lät: "Mata Pino". Det här repeterade hon i cirka en kvart tills frustrationen var total då ingen förstod henne. Vi försökte med alla medel förstå vad hon ville. Till slut satte hon sig vid matbordet och jag insåg att det var något hon ville äta. Då gick det upp ett ljus: "Mjölk och flingor". Pust! Måste vara rätt irriterande när ingen förstår än. Nu sover hon gott med flingor och mjölk i magen.

Här är ett par bilder då de leker doktor på nya favoritplatsen. En sittbänk som ser rätt spartansk ut i nuläget men ska mysas till med lite kuddar och textil... nån gång.





Ja, nästan fem veckor senare kan vi faktiskt använda vårt nya kök.



Imorgon väntar ännu en ledig dag - 6 juni! Golvläggning för Markus - knytis kl 14 hos paret Lea för oss andra. Stackaren! Han är värd en blomma eller två när det här projektet är klart.

Kommentera här: